Spotkanie z rzecznikiem konsumentów 2013 r.

czwartek, 25 kwietnia 2013 08:00 Elżbieta Sukiennik
Drukuj

Każdy konsument mający problem z nieuczciwym przedsiębiorcą może liczyć na wsparcie specjalisty jakim jest rzecznik konsumentów. Jego podstawowym zadaniem jest udzielanie bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnych z zakresu ochrony konsumenta. Na terenie powiatu radomszczańskiego obowiązki te pełni Pan Michał Sewerynek. Mieszkańcy mieli możliwość spotkania z nim w Gminnej Bibliotece Publicznej w Gomunicach.

Okazuję się, że nadal nie znamy swoich praw w tym temacie. Osoby starsze często dokonują nieprzemyślanych zakupów. To wiąże się z poważnymi konsekwencjami.  Co stanowi największy problem? Umowy kredytowe, ale nie te zawierane w bankach czy w sklepach, lecz w zupełnie nieoczekiwanych miejscach. Specjalizują się w nich firmy kierujące swoją ofertę głównie do osób schorowanych i w podeszłym wieku. Proponują rozmaite, zazwyczaj bardzo drogie i dziwne, przedmioty jak antyreumatyczna pościel w niewiarygodnych cenach, cudowne garnki za tysiące złotych. Kupujący te rzeczy w trakcie tak zwanych prezentacji, w większości przypadków nie zdają sobie sprawy, że jednocześnie zawierają umowę kredytową. Jednym z podstawowych grzechów jest nieczytanie umów i wiara w deklaracje sprzedawców. Klienci nawet do biura rzecznika potrafią zgłaszać się bez umowy, nie znając jej treści. Nie wiedzą też, że wcześniej należy pisemnie odstąpić od umowy albo złożyć reklamację.

Poprawiony: czwartek, 25 kwietnia 2013 08:22